کلینیک فارابی

بوتاکس معده در مشهد

بوتاکس معده در مشهد، عمل بوتاکس معده، بوتاکس معده

عمل بوتاکس معده در مشهد

بوتاکس معده یکی از روش های جدید لاغری بدون جراحی و بیهوشی است. در این روش ماده ای به نام بوتولونیم با استفاده از آندوسکوپ به عضلات معده تزریق می شود که این ماده باعث میشود تحرک و فعالیت عضلات معده کاهش یابد و غذا مدت زمان بیشتری در معده بماند و دیرتر هضم شود و در نتیجه احساس گرسنگی کمتری به سراغ فرد می آید.

بوتاکس معده کاملا سرپایی انجام می شود چون تزریق از راه دهان و لوله آندوسکوپ صورت میگیرد و هیچ جراحی و بخیه ای انجام نمی شود. فقط ممکن است به شما داروی آرامبخش بدهند تا اذیت نشوید.

رزرو نوبت بالن معده در مشهد

عملکرد بوتاکس معده با بوتولونیم چگونه است؟

بوتولونیم که به دیواره های معده تزریق می شود ماهیچه های معده به مدت سه ماه ثابت و بدون حرکت باقی می مانند و هیچ انقباضی ندارند و غذا دیرتر از حد معمول خود هضم می شود. این امر باعث می شود شما در هنگام غذا خوردن زودتر احساس سیری کنید و کمتر غذا بخورید و پس از آن هم دیرتر احساس گرسنگی کنید و در نهایت با این رویه، بوتاکس معده به لاغری شما کمک می کند.

فکر میکنم الان علت نام گذاری این فرآیند به بوتاکس معده را کاملا متوجه شده اید و می بینید که چقدر شبیه به بوتاکس صورت عمل می کند.

اما باید بدانید که بوتاکس معده به تنهایی نمی تواند شما را به وزن دلخواهتان برساند باید در کنار آن به ورزش منظم و رژیم غذایی سالام نیز پایبند باشید.

عمل بوتاکس معده در مشهد،بوتاکس معده مشهد،قیمت بوتاکس معده در مشهد

آیا همه می توانند بوتاکس معده انجام دهند؟

اول از همه لازم است بدانید این که می توانید بوتاکس معده انجام دهید یا نه را ابتدا باید دکتر فوق تخصص بوتاکس معده با توجه به شرایط و سوابق شما تایید یا رد کند. البته یک نوید به افراد دیابتی بدهیم که بر خلاف سایر روش های لاغری که برای افراد دیابتی ممنوع بود این روش برای افراد دیابتی توصیه می شود چون نمی توانند از روش ها و تغذیه های سنتی برای کاهش وزن استفاده کنند.

افراد واجد شرایط بوتاکس معده:

شاخص توده بدنی BMI 27 به بالا

برای افرادی که خیلی چاق هستند و قصد جراحی لاغری دارند مناسب است چرا که با انجام بوتاکس وضعیت فعلی فرد بهتر شده و برای جراحی لاغری آماده تر می شود و نتیجه بهتری از جراحی خواهد گرفت.

افرادی که میل شدید به خوردن دارند و به دنبال راهی برای کمتر شدن این میل شدید هستند.

کسانی که اضافه وزن شدید ندارند و به دنبال سریع تر شدن روند لاغری هستند. با بوتاکس معده ممکن است نهایتا ۱۰ کیلو وزن در طی سه  تا شش ماه کم کنید ولی اگه رژیم و ورزش منظم نیز داشته باشید احتمال بیشتر شدن آن وجود دارد. پس از گذشت ۶ ماه کاملا اثر بوتاکس روی عضلات از بین میرود.

فواید تزریق بوتاکس معده برای کاهش وزن:

  • بوتاکس معده برای افرادی که وزن زیادی دارند بسیار مناسب است
  • باعث کاهش اشتها می شود
  • زمان بهبودی آن بسیار کوتاه است.
  • نیاز به بستری شدن نیست
  • کمترین عوارض جانبی را دارد

بوتاکس معده ضرر دارد؟

اگر این روش توسط بهترین دکتر بوتاکس معده و با میزان دوز مناسب تزریق شود خطرناک نیست.  به دلیل استفاده از آندوسکوپ شاید فرد پس از آن کمی دچار خونریزی معده شود که قابل درمان و طبیعی است. اما به هر حال با توجه به شرایط فرد ممکن است دچار بعضی از عوارض زیر شود:

خونریزی

عفونت

افتادگی پلک

ضعف عضلانی

درد و تورم یا زخم ناحیه تزریق

مشکلات در هضم غذا

احساس نفخ

اسهال یا یبوست

واکنش های آلرژیک

مطلوب نبودن نتیجه و نیاز به تکرار تزریق

مراقبت های پس از انجام بوتاکس معده:

بوتاکس معده نیاز به مراقبت های بسیاری ندارد اما چند نکات وجود دارد که با رعایت آنها شما کاهش وزن بیشتری خواهید داشت برخی از این نکات عبارت اند از:

  • در سه روز اول بیشتر مایعات بخورید
  • یک رژیم غذایی سالم انتخاب کنید
  • فست فود و غذا های رستورانی را حذف کنید
  •  قند و شکر، نوشابه و شیرینی مصرف نکنید
  • انجام ورزش

2 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *