کلینیک فارابی

رژیم غذایی بعد از بوتاکس معده

رژیم غذایی مناسب بعد از بوتاکس معده، رژیم غذایی بعد بوتاکس معده

رژیم غذایی بعد از بوتاکس معده چگونه است؟

پس از انجام بوتاکس معده رژیم غذایی اهمیت بسیاری دارد.این رژیم باید باتوجه به اصول بهداشتی ومصرف غذاهای سالم برنامه ریزی شود.مصرف مایعات شفاف مثل آب گوشت ومرغ که شامل پروتئین نیز می باشد،توصیه می گردد.در این نوع رژیم مصرف پروتئین  بالا اهمیت بسیاری دارد.مصرف پروتئین بالا سبب سیری و کاهش اشتها می شود.

گوشت قرمز،مرغ،ماهی و..حاوی مقادیر زیادی پروتئین هستند.که در 3روز اول پس از تزریق به صورت عصاره باید مصرف شوند.در این سه روز مصرف موادغذایی جامد و کربوهیدرات وموادشیرین ممنوع است. مشکل ترین مرحله بوتاکس معده این سه روز است. پس از بوتاکس معده ممکن است احساس ضعف و خستگی موقتی داشته باشید،بنابراین باید به اندازه ی کافی استراحت کنید.در دوره ی اولیه پس از بوتاکس معده احساس درد و ناراحتی طبیعی است.نگران نباشید؛پزشک داروهایی ضد درد ومسکن برایتان تجویز کرده تا درد کمتر و خواب بهتری داشته باشید.

پس از این دوره سه روزه رژیم غذایی نرم شروع شده که بیمار میتواند ازسوپ و عدسی تغذیه نماید.مصرف کربوهیدرات همچنان ممنوع است. شاید بپرسید تا کی باید به این رژیم غذایی عمل کنم؟ باید بگوییم انجام این رژیم تا هشت روز اول بسیار مهم است.پس از آن میتوانید به رژیم سابق برگردید.البته باید بدانید که مصرف نان وبرنج و شکلات باید محدود باشد. برای بسیاری از بیماران این امر غیر ممکن به نظر می رسد،اما باید گفت پس از اثرگذاری بوتاکس معده رعایت این موارد،انجام پذیر است.

تغذیه مناسب بعد از بوتاکس معده، بعد از بوتاکس معده چی بخوریم

 

پیشنهاد مطالعه کلینیک تخصصی نوین فارابی: عمل اسلیو معده

همچنین مصرف مواد غذایی با فیبر بالا هم در این رژیم جایگاه ویژه ای دارد. میوه ها و سبزی ها از این دسته اند. فیبر وزن را کنترل و احساس سیری را در فرد افزایش می دهد.

در این رژیم باید از خوردن کربوهیدرات و قندهای ساده مثل قند وشکر پرهیز کرد. تنوع غذایی و همچنین مدیریت حجم وعده های غذایی بسیار مهم است،تا بدن بتواند از همه ی مواد غذایی مورد نیاز خود بهره ببرد. در نهایت توصیه های پزشک خود را در مورد رژیم غذایی مناسب جدی بگیرید. انجام این رژیم غذایی سبب می شود تا ازمزایای بوتاکس معده بهره مند شوید.

مصرف میوه‌ها و سبزیجات تازه منبعی عالی از ویتامین‌ها و فیبر، مصرف منابع پروتئینی، میوه‌خشک و مغزها، غلات و نشاسته در حد متعادل می‌تواند در رژیم غذایی شما پس از بوتاکس معده باشد.

خواب کافی نیز به اندازه رژیم غذایی اهمیت دارد.خواب کافی پس از بوتاکس معده روند بهبود والتیام معده را سرعت  می بخشد.معده بازسازی شده و بعلاوه عوارض ناشی از انجام بوتاکس معده هم کاهش می یابد.پس از بوتاکس معده ممکن است احساس ضعف و خستگی موقتی داشته باشید،بنابراین باید به اندازه ی کافی استراحت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *